Forfatter Emne: Fysiske krav  (Læst 16208 gange)

Line J

• Gæst
Sv: Fysiske krav
« Svar #15 Dato: 11 04, 2012, 07 »
Ja det gør vi da nok :)

Jesper

• Gæst
« Svar #16 Dato: 11 04, 2012, 15 »
Hej Jesper :) Hvor har i fået taget de tests hende?
Men er det ikke også nemmere for er drenge at nå de 2400 m end det er for os piger? Ja jeg vil jo helst ikke at der er forskel og derfor træner jeg også alt hvad jeg kan, men jeg synes godt nok det er svært O.o Jeg håber på at kunne komme op på 20 armstrækkere uden knæstøtte samt at kunne nå de 2400 m, men jeg håber at jeg kan nå det på de 3 mrd - Det VIL jeg altså xD

Sami

• Gæst
« Svar #17 Dato: 12 04, 2012, 18 »
Det der med at udvikle ens kondition er i virkeligheden ikke noget man kan kalde "svært".
Det er jo faktisk ret let. Det er endda noget af det letteste at træne op, som jeg har nævnt før. Det er bare at finde tid og have disciplin til at løbe, og finde en måde at presse sig selv på.

Du skulle vitterligt bekymre dig meget mere om muskeltræningen. Det tager kroppen 12 måneder at vende sig til et nyt niveau af belastning, sammenlagt og alene det at opbygge den slags musk

Line J

• Gæst
« Svar #18 Dato: 12 04, 2012, 19 »
Sami - Så det er du siger er, at jeg skal fokusere på muskeltræningen?
Jeg har lige fået lavet et træningsprogram i mit fitnesscenter i dag, som netop skulle træne de ting som du påpeger at piger har svært ved (Bortset fra kropshævninger). Jeg regner med at følge de øvelser og det løbeprogram  der ligger inde på forsvaretsuddannelser.dk - Det er dem jeg satser på at kunne (til minimum niveau 2) inden værnepligten - Det håber jeg også er fint nok?
Derudover så satser jeg kraftigt

Sami

• Gæst
« Svar #19 Dato: 14 04, 2012, 00 »
Muskeltræningen er det du skal komme efter, da det er det der tager lang tid. Kropshævninger og armhævninger er noget af det vigtigste at træne, da det er det alle piger i min deling dumper på, og også mange drenge. Tag og få det lagt ind i dit program :)

Hvis du aktivt træner både kondition og styrketræning frem til din værnepligt, så bude du være godt klædt på jo. Mere kan man jo ikke gøre ved det fysiske. Der er dog mange andre måder at forberede sig godt på.

Niveau 2

Line J

• Gæst
« Svar #20 Dato: 14 04, 2012, 18 »
Jeg har skam lagt kropshævning ind i mit program.. Men det og Lunges er det jeg har allermest svært ved :)

Hvordan kan jeg ellers forberede mig?

Sami

• Gæst
« Svar #21 Dato: 15 04, 2012, 08 »
Der er massere af gode råd og tips at finde inde på selve siden.

Du kan fx. snyde lidt, og tage hjemmeværnets basis uddannelse inden du skal ind. Så ved du ihvertfald hvordan man behandler geværet.
Find en skydeklub og tag nogle lektioner. Lær skyttens selvkontrol, og få lidt rutine i skydning.

Hvis du satser på kariere i forsvaret, så er de timer og de penge det kommer til at koste dig godt givet ud,
På en almindelig 4 mrd HBU har du kun  ca 3 mrd til at

SSR

• PL Nikolaj Grøn, Rekrutteringsofficer ved SSR.
    • SSR - Hjemmeværnets Særlig Støtte & Rekognoscering
« Svar #22 Dato: 24 04, 2019, 23 »
Der er massere af gode råd og tips at finde inde på selve siden.

Du kan fx. snyde lidt, og tage hjemmeværnets basis uddannelse inden du skal ind. Så ved du ihvertfald hvordan man behandler geværet.
Find en skydeklub og tag nogle lektioner. Lær skyttens selvkontrol, og få lidt rutine i skydning.

Hvis du satser på kariere i forsvaret, så er de timer og de penge det kommer til at koste dig godt givet ud,
På en almindelig 4 mrd HBU har du kun  ca 3 mrd til at

Det er ikke nogen dum ide!

Læs mere om Hjemmeværnet.